Lördagen 5/8 Rolands Plantskola i Rudskoga. Då gör vi vår årliga utflykt till alla perennaälskares paradis. Fina växter till bra priser. Glöm inte att här gäller kontant eller Swish vid betalning. Du har också möjlighet att få goda råd och tips från odlarna Ulla-Lena och Jan-Erik Wiik. Samåkning kl 09.20 från Värmlandsbils parkering.

Aktiviteter 2017

Kristinehamns Trädgårdsförening

Aktiviteter och träffar under 2017

Tisdag den 14 februari 2017 kl 18.30. Årsmöte, Hörsalen, Biblioteket. Sedvanligt årsmöte. Därefter får vi lyssna till ett föredrag om bin och biodling. Föredraget hålls av en representant från Biodlarföreningen. Föreningen bjuder på fika. Vi tar tacksamt emot priser till lotteriet. Inget inträde.

Torsdagen den 16/3 kl 18.30 Föredrag i bibliotekets hörsal(2:a vån)”Frö är start på livet” med Ingrid Larsson från Karlstad. Ingrid har varit med och startat upp fröbibliotek på många håll i Värmland. Hennes föredrag knyter an till vårt fröbibliotek. Det kommer att finnas enklare förtäring o lotteri. I samarbete med Studiefrämjandet.

Lördagen den 22/4 kl 11.00 Föredrag i bibliotekets hörsal(2:a vån). Kerstin Ljungqvist från Dals Rostock (länk) kommer att berätta om medicinalväxter förr och nu, namnens betydelse, gamla apotek mm. Kort och böcker kommer att finnas till försäljning. Kaffe med dopp. I samarbete med Biblioteket. Inträde: Medlem 50kr, icke medlem 70kr.

Bildresultat för Matricaria recutita

Lördagen den 20/5 kl 10-13, Hagadagen. Anordnas på Haga koloniområde. Då är det dags för den årliga vårmarknaden. Man kan köpa eller sälja växter, trädgårdssaker mm. Koloniföreningen säljer fika och vi säljer lotter. Tipspromenad runt området. Du som vill ha bord och vara med och sälja något eller hjälpa till, kontaktar Kerstin Hedström tfn 0550-147 04, 070-692088

Söndagen den 18/6 kl 07.30, Årets sommarresa. Det kommer att bli en tur till Östergötland där vi bla kommer att besöka Ekhagens perenner, som är en liten handelsträdgård utanför Rök. Resan är under planering, så uppgifterna här kommer att kompletteras allt eftersom. Vill du följa med så kontakta : Lotta Rolfsson, 070-617 87 20.