Lördagen 30/3, kl 11.00, Bibliotekets hörsal. Planera perennrabatt i färg & form. Camilla Danielsson föreläser om hur man kan planera sina perenna rabatter i färg och form. Camilla bloggar och har skrivit boken ”Känn trädgården”. Kom och låt dig inspireras inför den kommande växtsäsongen. Boken kommer att finnas till försäljning. Vi serverar kaffe med dopp, hembakt så klart! Inträde: Medlem 50kr / icke medlem 70kr..

Nissebo trädgård

När årsmötet var färdigt så fick vi lyssna på Åsa Gillengren som har företaget Nissebo Trädgård och hon har hand om trädgården ute på Gustavsvik. Vi fick höra om hennes odlingserfarenheter, om vart namnet Nissebo kommer ifrån, om Gustavsviks pampiga historia och dess förfall, osv. Var mycket intressant. Bland annat fick vi se den enda kända ritningen över trädgården, gjord år 1893.

Senare i år när sommaren har kommit, så ska föreningen besöka Gustavsvik och se hur trädgården och anläggningen i sin helhet har utvecklats. Tid o dag kommer senare.