Söndagen 2/6 , kl 10.00-12.00, Hagadagen, Haga koloniområde. Det är åter dags för den årliga vårmarknaden på Haga koloniområde. Här kan man köpa och sälja växter och trädgårdsgrejer, köpa lotter mm. Tipspromenad runt i området, där du också kanske kan inspireras av andras odlarglädje. Du som vill låna bord till din försäljning eller vara med och hjälpa till, kontakta Kerstin Hedström tfn 076-7698269.

Nissebo trädgård

När årsmötet var färdigt så fick vi lyssna på Åsa Gillengren som har företaget Nissebo Trädgård och hon har hand om trädgården ute på Gustavsvik. Vi fick höra om hennes odlingserfarenheter, om vart namnet Nissebo kommer ifrån, om Gustavsviks pampiga historia och dess förfall, osv. Var mycket intressant. Bland annat fick vi se den enda kända ritningen över trädgården, gjord år 1893.

Senare i år när sommaren har kommit, så ska föreningen besöka Gustavsvik och se hur trädgården och anläggningen i sin helhet har utvecklats. Tid o dag kommer senare.