Onsdagen 4 juli, kl 17.00, Sommarträff, Haga Koloniområde Sedan några år tillbaka ordnas en sommarträff tillsammans med föreningar i vårt närområde i mellersta Värmland. Var och en tar med det den vill äta och dricka.

Trädgårdsfrossa i hela landet på söndag! Missa det inte!

Söndagen den 1 juli är det åter igen dags för det stora evenemanget ”Tusen Trädgårdar 2018”. Öppet kl 10.00-17.00. Evenemanget är över hela Sverige och det är allt ifrån vanliga villaträdgårdar till parker och koloniområden mm. Bredden är stor, det finns allt från rena samlarträdgårdar, till det vanligare ”Gott å blandat” trädgårdar. Tror att det säkerligen finns en trädgård för varje önskemål och intresse. Kolla in vilka trädgårdar som finns i ett visst landskap eller område och pricka in de du vill se. Kolla om du kan göra en rutt av dina önskade besöksträdgårdar på den tid som trädgårdarna är öppna denna dag. Gå upp i tid, käka frukost och packa fikakorgen(och ev paraply, för man vet aldrig…) och åk i väg så du är vid den första trädgården när den öppnar, så hinner du förhoppningsvis med 2-4 st trädgårdsbesök under dagen beroende på hur långt det är mellan trädgårdarna. Ha gärna med lite kontanter eller Swish i mobilen, för en del säljer plantor som man kanske gillar. Här kommer länken där du kan söka efter intressanta trädgårdar: Tusen Trädgårdar