Lördagen 3/8, Rolands plantskola i Rudskoga. Här kan du denna dag köpa fina växter till bra priser. Glöm inte att här är det kontanter eller Swish som gäller. Du har möjlighet att få odlingsråd av de duktiga odlarna/ägarna Ulla-Lena och Jan-Erik Wiik. Ta gärna med egen kaffekorg. Samåkning kl 9.20 från parkeringen vid Värmlandsbil på Drevsta.

Resa och Facebook

Om man vill hänga med på en trevlig trädgårdsresa, så är det hög tid att anmäla sig! Senast den 8 juni, till Lotta Rolfsson. Läs mer i inlägget här nedan om vart vi styr kosan.

Härom dagen startade föreningen en facebookgrupp för föreningens medlemmar som ett komplement till hemsidan. Så om du är medlem och facebook-ansluten så får du gärna söka upp Kristinehamns Trädgårdsförening och klicka att du vill gå med. Vi hoppas att många vill dela med sig av sina bästa växttips, odlingstips, recept och mycket mer. Varför inte byta växter? Eller fråga om någon växt du inte vet namnet på? Huvudsaken är iallafall att det ska handla om trädgård och växter.  Välkomna!