Tisdagen den 28 nov, kl 18.30 Frösamlarkväll i Bibliotekets hörsal. Vi samlar in och paketerar våra fröer som ska ingå i fröbiblioteket. Du som vill kan göra egna julgrupper tillsammans med Varvsgatans blomsterhandel(till självkostnadspris). Under kvällen bjuds du på kaffe/glögg med gott tilltugg. Inträde: 40kr för medlem/50kr för ickemedlem. Du som har samlat in fröer men inte har möjlighet att delta denna kväll kan lämna in dina fröer på biblioteket under veckorna 48-49.

Glöm inte!

Onsdagen den 18 okt, kl 19.00, Trädgårdsbelysning. Vi fortsätter vårt samarbete med eleverna från elprogrammet på Brogårdsskolan under ledning av läraren Jan Andersson.

Du som skulle vilja få se hur din trädgård gör sig med belysningen i höstmörkret så anmäl ditt intresse till Lotta Rolfsson senast den 30 sept,  telnr: 070-617 87 20  eller lotta.henke@swipnet.se

Förevisningen börjar kl 20.00. Korv serveras från kl 19.00. Plats meddelas via mailinglistan och hemsidan. Inträde: 40kr

Bild från tidigare år