Tisdagen den 28 nov, kl 18.30 Frösamlarkväll i Bibliotekets hörsal. Vi samlar in och paketerar våra fröer som ska ingå i fröbiblioteket. Du som vill kan göra egna julgrupper tillsammans med Varvsgatans blomsterhandel(till självkostnadspris). Under kvällen bjuds du på kaffe/glögg med gott tilltugg. Inträde: 40kr för medlem/50kr för ickemedlem. Du som har samlat in fröer men inte har möjlighet att delta denna kväll kan lämna in dina fröer på biblioteket under veckorna 48-49.

Hösten är här!

Nu har alla medlemmar fått hem nya programbladet i sina brevlådor eller via mail.

Kvällen med ”Trädgårdsbelysning” behöver alltså en trädgård, så känner du för att låna ut din trädgård för några timmar den kvällen så anmäl dig till Lotta.

Om du som medlem har e-post så kan vi lägga in dig i vår mailinglista, så kan du få aktivitetspåminnelser, info och program. Anmäl din adress till: tradgardkristinehamn(snabel a)outlook.com

Det är skördetid nu och här på hemsidan finns en hel del recept att använda. Kolla under fliken här ovan! Har du något recept du vill dela med dig av så lägger vi gärna in det under fliken också.

Vill du berätta om dina odlarmödor eller kanske upptäckter i trädgården eller har någon specifik växt du vill berätta om eller något annat som har med trädgård att göra så skriv till oss så lägger vi in din berättelse på hemsidan.

Välkomna till en trivsam höst!

Morot