2018! Tisdagen den 20 feb kl 18.30. Årsmöte, Hörsalen i Biblioteket. Sedvanligt årsmöte. Därefter får vi lyssna till ett föredrag om Vänernaturen i ord och bild av Bengt Brunsell. Vi får uppleva Vänern och dess skärgårdar i olika skepnader genom olika årstider. Föreningen bjuder på fika. Vi tar tacksamt emot priser till lotteriet. Inget inträde.

Sommarresan 18 juni 2017

07.00 Avresa från resecentrum

09.00 Besök i sinnenas gård strax utanför Askersund. Sinnenas gård är visnings- och undervisningsträdgård som är uppbyggd på ekologisk grund med ett miljö- och återvinningstänkande. Försäljning av unika plantor. Förmiddagsfika och visning ingår.

10.30 Avresa till Perenner på bakgården. Det här är en vacker visningsträdgård i Motala att bli inspirerad av. Här finns försäljning av speciella perenna växter. Goda råd och tips bjuder Karin på gratis!

12.30 Reser vi mot Väderstads Centralkrog för att inta lunchen. Lunchen består av en buffé bestående av soppa, sallad och två varmrätter samt en efterrätt. Lunchen ingår i resan. Om du vill se aktuell meny så presenteras den varje torsdag i aktuell vecka: www.centralkrog.se

14.00 Går färden vidare till Ekhagens Perenner som är en liten handelsträdgård utanför Rök. Förutom en vacker trädgård som är under uppbyggnad finns här växter att inhandla.  Här finns gammaldags perenner och en del pioner.

15.45 Börjar vi resan hemåt med ett stopp vid Brunneby musteri. OBS Detta stopp blir bara av om vi blir minst 30 deltagare på resan för egentligen stänger de kl 16 men har lovat hålla extra öppet för oss. Brunneby är en trevlig gårdsbutik med stort utbud av cider, saft, sylt mm från egen produktion samt ett stort utbud av lokalproducerade delikatesser.

Sista anmälningsdag för resan är den 2 juni. Senast den 14 juni vill vi att ni har betalt resan till plusgiro: 540841-4. Kostnaden är 500 kr för medlemmar och 600 kr för icke medlemmar.

För er som inte kan betala in i förväg går det bra att betala när ni kliver på bussen.

Än finns det många platser kvar!!!!!

Anmälan kan göras till Lotta Rolfsson: 070-6178720 eller lotta.henke@swipnet.se