Lördagen 3/8, Rolands plantskola i Rudskoga. Här kan du denna dag köpa fina växter till bra priser. Glöm inte att här är det kontanter eller Swish som gäller. Du har möjlighet att få odlingsråd av de duktiga odlarna/ägarna Ulla-Lena och Jan-Erik Wiik. Ta gärna med egen kaffekorg. Samåkning kl 9.20 från parkeringen vid Värmlandsbil på Drevsta.

Vilken succé!

Lördagens föreläsning blev en välbesökt tillställning. Kerstin Ljungqvist berättade om medicinalväxter, örter och mycket annat samt visade många fina bilder. Vi fick bland annat veta vilka egenskaper daggkåpan har, hur man lindrar gasiga magar men också hur vissa uttryck och ord har kommit till. Mycket intressant och lärorikt! Den som ville lära sig mer kunde köpa hennes bok ”Nyttans Växter” eller bara köpa vykort med hennes vackra blomstermotiv. Du som missade denna föreläsning eller känner att du vill se mer av Kerstin kan åka till Dals Rostock och besöka hennes ateljé och växthus och mycket annat. För mer info: www.rostock.se. Ett stort tack till Kerstin för en bra föreläsning men också till alla som hade bakat det goda brödet till kaffet!

Kerstin och nattviol

Kerstins bok "Nyttans växter"

Kerstins bok ”Nyttans växter”