Lördagen 30/3, kl 11.00, Bibliotekets hörsal. Planera perennrabatt i färg & form. Camilla Danielsson föreläser om hur man kan planera sina perenna rabatter i färg och form. Camilla bloggar och har skrivit boken ”Känn trädgården”. Kom och låt dig inspireras inför den kommande växtsäsongen. Boken kommer att finnas till försäljning. Vi serverar kaffe med dopp, hembakt så klart! Inträde: Medlem 50kr / icke medlem 70kr..

Vilken succé!

Lördagens föreläsning blev en välbesökt tillställning. Kerstin Ljungqvist berättade om medicinalväxter, örter och mycket annat samt visade många fina bilder. Vi fick bland annat veta vilka egenskaper daggkåpan har, hur man lindrar gasiga magar men också hur vissa uttryck och ord har kommit till. Mycket intressant och lärorikt! Den som ville lära sig mer kunde köpa hennes bok ”Nyttans Växter” eller bara köpa vykort med hennes vackra blomstermotiv. Du som missade denna föreläsning eller känner att du vill se mer av Kerstin kan åka till Dals Rostock och besöka hennes ateljé och växthus och mycket annat. För mer info: www.rostock.se. Ett stort tack till Kerstin för en bra föreläsning men också till alla som hade bakat det goda brödet till kaffet!

Kerstin och nattviol

Kerstins bok "Nyttans växter"

Kerstins bok ”Nyttans växter”