Lördagen 3/8, Rolands plantskola i Rudskoga. Här kan du denna dag köpa fina växter till bra priser. Glöm inte att här är det kontanter eller Swish som gäller. Du har möjlighet att få odlingsråd av de duktiga odlarna/ägarna Ulla-Lena och Jan-Erik Wiik. Ta gärna med egen kaffekorg. Samåkning kl 9.20 från parkeringen vid Värmlandsbil på Drevsta.

Trädgårdsring

Idén bygger på att 4-5 trädgårds- eller koloniägare bildar en ring. Dessa kan bestå av olika typer av trädgårdar, tex samlarträdgård, nybörjarträdgård, koloniträdgård mm. Meningen är att man ska träffas i varandras trädgårdar för att diskutera, ge varandra tips, inspiration och idéer i mindre grupper. En möjlighet att få visa upp sin trädgård och få se andras. Att få sitta ner och diskutera över en kopp kaffe är ju alltid lika trevligt. Inom ringen bestämmer deltagarna själva träffarna och hur upplägget ska vara. Tacksamt om ni vill dokumentera träffarna med hjälp av fotografier som vi kan lägga ut på hemsidan.

Du som är intresserad, anmäl ditt intresse och ange kortfattat vilken typ av trädgård du har samt adress och kontaktuppgifter. Vi kommer sedan att sätta ihop de olika grupperna. Vi vill ha din anmälan senast den 22 april. Du kan maila på adress: tradgardkristinehamn@Outlook.com eller ringa Lotta på telefon 070-617 87 20.

Välkomna mer era intresseanmälningar!

One Response to “Trädgårdsring”