Tisdagen den 28 nov, kl 18.30 Frösamlarkväll i Bibliotekets hörsal. Vi samlar in och paketerar våra fröer som ska ingå i fröbiblioteket. Du som vill kan göra egna julgrupper tillsammans med Varvsgatans blomsterhandel(till självkostnadspris). Under kvällen bjuds du på kaffe/glögg med gott tilltugg. Inträde: 40kr för medlem/50kr för ickemedlem. Du som har samlat in fröer men inte har möjlighet att delta denna kväll kan lämna in dina fröer på biblioteket under veckorna 48-49.

Trädgårdsring

Idén bygger på att 4-5 trädgårds- eller koloniägare bildar en ring. Dessa kan bestå av olika typer av trädgårdar, tex samlarträdgård, nybörjarträdgård, koloniträdgård mm. Meningen är att man ska träffas i varandras trädgårdar för att diskutera, ge varandra tips, inspiration och idéer i mindre grupper. En möjlighet att få visa upp sin trädgård och få se andras. Att få sitta ner och diskutera över en kopp kaffe är ju alltid lika trevligt. Inom ringen bestämmer deltagarna själva träffarna och hur upplägget ska vara. Tacksamt om ni vill dokumentera träffarna med hjälp av fotografier som vi kan lägga ut på hemsidan.

Du som är intresserad, anmäl ditt intresse och ange kortfattat vilken typ av trädgård du har samt adress och kontaktuppgifter. Vi kommer sedan att sätta ihop de olika grupperna. Vi vill ha din anmälan senast den 22 april. Du kan maila på adress: tradgardkristinehamn@Outlook.com eller ringa Lotta på telefon 070-617 87 20.

Välkomna mer era intresseanmälningar!

One Response to “Trädgårdsring”