Lördagen 30/3, kl 11.00, Bibliotekets hörsal. Planera perennrabatt i färg & form. Camilla Danielsson föreläser om hur man kan planera sina perenna rabatter i färg och form. Camilla bloggar och har skrivit boken ”Känn trädgården”. Kom och låt dig inspireras inför den kommande växtsäsongen. Boken kommer att finnas till försäljning. Vi serverar kaffe med dopp, hembakt så klart! Inträde: Medlem 50kr / icke medlem 70kr..

Trädgårdsring

Idén bygger på att 4-5 trädgårds- eller koloniägare bildar en ring. Dessa kan bestå av olika typer av trädgårdar, tex samlarträdgård, nybörjarträdgård, koloniträdgård mm. Meningen är att man ska träffas i varandras trädgårdar för att diskutera, ge varandra tips, inspiration och idéer i mindre grupper. En möjlighet att få visa upp sin trädgård och få se andras. Att få sitta ner och diskutera över en kopp kaffe är ju alltid lika trevligt. Inom ringen bestämmer deltagarna själva träffarna och hur upplägget ska vara. Tacksamt om ni vill dokumentera träffarna med hjälp av fotografier som vi kan lägga ut på hemsidan.

Du som är intresserad, anmäl ditt intresse och ange kortfattat vilken typ av trädgård du har samt adress och kontaktuppgifter. Vi kommer sedan att sätta ihop de olika grupperna. Vi vill ha din anmälan senast den 22 april. Du kan maila på adress: tradgardkristinehamn@Outlook.com eller ringa Lotta på telefon 070-617 87 20.

Välkomna mer era intresseanmälningar!

One Response to “Trädgårdsring”