Lördagen 30/3, kl 11.00, Bibliotekets hörsal. Planera perennrabatt i färg & form. Camilla Danielsson föreläser om hur man kan planera sina perenna rabatter i färg och form. Camilla bloggar och har skrivit boken ”Känn trädgården”. Kom och låt dig inspireras inför den kommande växtsäsongen. Boken kommer att finnas till försäljning. Vi serverar kaffe med dopp, hembakt så klart! Inträde: Medlem 50kr / icke medlem 70kr..

Kom ihåg receptbanken!

Nu är skördesäsongen i full gång med allt vad det innebär. Rotfrukterna har ännu en tid kvar i jorden för att bli riktigt goda och välutvecklade. Sommaren var lite för solfattig och sval för andra grönsaker som tex tomater för att ge stor skörd. Men man får vara glad för det lilla som man kan skörda!

Använd gärna den receptsamling som finns här ovan bland flikarna. Det är recept som har samlats in när föreningen har haft Skördefest vid Haga. Där i kan man hitta många och goda anrättningar!

Här är ett ”smakprov”:

Grönkålspesto

2 dl grönkål, sköljd och strimlad

1 dl valnötter eller pinjenötter

1 st vitlöksklyfta

1 dl parmesan, riven

1 dl olivolja

Gör så här:

Mixa allt  med mixerstav till lagom slät pesto. Smaka av med salt, peppar och ev mer olivolja.

One Response to “Kom ihåg receptbanken!”

• Lena F:

Bra påminnelse!
    Att göra pesto är ett gott sätt att använda diverse gröna blad, som dill, persilja brännässla kirskål…..