Söndagen 2/6 , kl 10.00-12.00, Hagadagen, Haga koloniområde. Det är åter dags för den årliga vårmarknaden på Haga koloniområde. Här kan man köpa och sälja växter och trädgårdsgrejer, köpa lotter mm. Tipspromenad runt i området, där du också kanske kan inspireras av andras odlarglädje. Du som vill låna bord till din försäljning eller vara med och hjälpa till, kontakta Kerstin Hedström tfn 076-7698269.

Medlems fördel

Tyvärr så kom inte Plantbutiken till oss. Men det går att skicka efter plantor och lökar direkt från dem. Och då bjuder dom på frakten! Bra va?

Se Lök och Perennlista här ovan.

Perennerna kostar 20kr/st.

Så här skriver de: ”Som en kompensation kan vi erbjuda era medlemmar som fortfarande är sugna att handla av oss att vi skickar produkterna fraktfritt. Finns det medlemmar som inte har internet kan vi istället ta emot beställningarna via brev. Ni har fått er tillsänt listor på vårt sortiment vad det gäller perenner och lökväxter och det är detta som gäller än. Medlemmar som väljer att beställa via vår webbshop måste skriva vilka lökväxter de vill beställa i kommentarrutan eftersom löken inte ligger ute i vår shop”

Skicka in beställningen till : info@plantbutiken.se

Beställningen ska märkas Kristinehamn för att rabatten ska fungera.