Author Archive

Plantmarknad=Haga dagen!

Söndagen den 13 juni kl 10-13 är det plantmarknad vid logen på Haga koloniområde.

Det blir försäljning av växter och trädgårdsgrejer mm.

Kontant eller Swish gäller vid betalning.

OBS! Ingen servering med anledning av pandemin.

Fritt inträde.

Välkomna hälsar styrelsen!

Vi önskar gärna att du som har växter över kommer och säljer dessa till andra trädgårdsintresserade denna dag. Vill du inte sälja själv kan vi hjälpas åt och sälja åt varandra.

Om du vill ha ett bord och vara med och sälja eller bara hjälpa till så ring : Carina Bäckström på tfn 070-829 16 97

Så här såg det 2018
Så här såg det ut 2018.
Så nu är det hög tid att åter spana efter något till sin trädgård igen.
För den är väl inte överfull än..?

Info ang årsmöte

Morgondagens årsmöte är inställt, hälsar styrelsen.

Förenings info

Nu har föreningens program för 2021 skickats ut. Du som har anmält din e-post har fått brevet den vägen och övriga har fått det som vanligt brev. Du som inte har fått någon information, kontakta Lotta Rolfsson, 070-6178 87 20 (kvällstid) eller lotta.henke66@gmail.com.

GOD JUL!

Styrelsen önskar alla en God Jul o Ett Gott Nytt ÅR!

Toppenerbjudande!

Från och med 1 juli – 30 sept finns det möjlighet att bli ny medlem till halva årsavgiften! Medlemskapet gäller då för hösten, perioden 1 jul-31 dec 2020. Fyll i dina uppgifter och välj Kristinehamns Trädgårdsförening i rullmenyn för lokalförening, samt uppge kampanjkod: 2020HALV på www.tradgard.org/medlem.

Äntligen!

Äntligen en aktivitet som blir av!
Lördagen den 1 augusti är det dags för vårt årliga medlemsbesök hos Rolands planskola. Med anledning av Coronaviruset så blir det ingen samåkning eller samling på Drevstad utan var och en får ordna med egen transport.
Betalning sker med Swish eller kontanter. Glöm inte kaffekorgen!

Klockan 10 är vi välkomna.

Undrar du över något så kontakta mig eller någon i styrelsen.

Hälsningar Lotta

Lite av varje

*Styrelsen har bestämt att ställa in Hagadagen pga för få funktionärer.

*Sommarresan till Dalarna ställs in, pga av Corona läget.

*Föreningen kommer att vara med ute vid Gustafsvik när trädgården där öppnar för säsongen den 30/5 kl 11.00. Vi är där för att informera om trädgårdsföreningen och kommer att sälja lite växter. Är det någon som vill vara med eller som har växter men inte vill vara med själv kan kontakta Lotta senast den 28/5. (Annonseras ej om i NKP, utan endast info här på hemsidan och Facebook.)

Info från Riksförbundet:

Varför inte ta och värva nya medlemmar? Tidningen är faktaspäckad, intressant, snygg och mycket prisvärd. Det finns rabatt på köp hos olika företag, fri rådgivning av trädgårdsrådgivare. Rabatt på trädgårdsresor anordnade i riksförbundets regi, mm. Gå in via den här länken. Du  måste ange förenings namn och kampanjkoden VÅR20.

Man också ge bort ett medlemsskap i tex inflyttningsgåva till nyblivna husägare, eller till någon som fyller år, eller till någon som helt enkelt gillar trädgård och växter! Även här ska du ange förenings namn och kampanjkoden VÅR20.

Lördagens besök hos Svedrins trädgårdshandel är inställt.

Inställt

Aktivitetskvällen den 24/3 är inställd pga av det rådande läge som nu gäller pga av Coronaviruset. Håll fortsatt utkik här, så får vi se när vi åter kan ses.

Gå gärna med i föreningens facebookgrupp där du kan följa de vårtecken som dyker upp i natur och trädgård och dela odlingserfarenheter och växtdrömmar osv. Kanske har du någon växtfråga som någon eller några har ett eller flera svar på..?

Här kommer lite gröna länkar till grönskande sidor:

Farbror Grön

Trädgårdsbloggen Getingedalens Gröna

Impecta fröhandel

Lindbloms fröer (ekologiska)

Anjas Hill trädgårdsablogg

Skillnadens Trädgård

Glädjekällan blogg

Utslagen blodört

En gott & blandat kväll!

Tisdag den 24 mars kl 18.30 är det Aktivitetskväll, Hörsalen i Biblioteket.    Kvällens program kommer att bestå av olika aktiviteter där vi byter fröer eller sticklingar med varandra, du som inte har något att byta kan få köpa. Lena och Minna visar sin bokashi och svarar på frågor.
Varvsgatans blomsterhandel kommer och berättar om årets trender
inom krukväxter.
Det kommer att vara tävlingar och lotteri, enklare förtäring.
OBS! Anmälan till Carina Bäckström senast den 19 mars på telefon 070-82916 97 eller e-post carina.barbro.backstrom@gmail.com
Inget inträde för medlemmar, övriga 50 kr

Ta gärna med dig vänner och bekanta och glöm inte att anmäla er. (Är så vi ska veta hur många vi blir, med tanke på förtäring osv)